Як вивчити таблицю Менделєєва: вибухова пісня українського вчителя
Як допомогти дітям не тільки легко сприймати інформацію зі складної теми, а й надовго її запам’ятати? Для більшості педагогів це серйозний виклик. Із ним блискуче впорався 26-річний вчитель хімії Іван Заболотських із Новопечерської школи. Він підкорює дитячі серця «пісенною таблицею Менделєєва». Тему на знання послідовності хімічних елементів він «запакував» у вибуховий рок−хіт «We Will Rock You» гурту «Queen». У чому секрет успіху музичної мнемотехніки, яку створив український педагог? Показуємо і розповідаємо. Співанка про хімічні елементи народилась… у ліжку Базовий шкільний курс хімії та вивчення таблиці Менделєєва — як мова та абетка. Але досі я не знав учнів, які б вивчали хімічні елементи з небувалим натхненням, — усміхається вчитель хімії Іван Заболотських. — Раніше для закріплення цього матеріалу мої учні писали багато хімічних диктантів, але це наводило на них нудьгу. Мені ж хотілося, щоб школярі здружились із таблицею та вивчали її самостійно. І ось одного разу я робив удома презентацію з хімічним диктантом для уроку під супровід пісень Scorpions, Queen та The Beatles. Відкрив таблицю Менделєєва, замислився. У той момент із колонки лунало: «We will — we will — rock you!» Мабуть, це виглядало дуже кумедно: доросла людина лежить у ліжку з таблицею хімічних елементів перед очима та під гучну музику простукує ритм долонями по коліну. А потім мене раптово осяяло: назви елементів ідеально лягають на мелодію куплета: гідроген, гелій, літій, берилій (наспівує). Ось так народилась хімічна співанка у стилі рок-мнемотехніки. Вже наступного дня я запропонував дітям цю співанку, яка містить перші 20 хімічних елементів. Спершу проспівав сам, відбиваючи ритм долонями. Потім запропонував учням долучитися, дивлячись на таблицю Менделєєва. Учням сподобалось: я побачив стільки іскорок в очах! Трохи згодом пісня стала шкільним хітом. Мої учні самостійно підбирали мелодію на піаніно, гітарі та виконували з однокласниками співанку в інструментальному супроводі. Упевнений, і в соцмережах вони активно публікували цей «хімічний гімн», адже часто фільмували свої виступи. У співанці є маленька хитрість. Я довго думав, як вмістити в один рядок співанки елементи оксиген, нітроген, неон і флуор, тому розвів їх по різних куплетах. У першому куплеті співаємо з учнями «бор, карбон, нітроген, неон», а в другому — «бор, карбон, оксиген, флуор». Які переваги «пісенної таблиці Менделєєва»? Діти залізно запам’ятовують порядковий номер хімічних елементів, співаючи пісню. Завдяки цьому можна без зазирання в таблицю визначити кількість електронів в атомі елемента, заряд ядра та валентність. Одна з моїх учениць-семикласниць навіть виправила одного з учителів, який помилився з порядковим номером елемента: «Я точно пам’ятаю — так співаємо в пісні». Хімічна співанка — чудовий спосіб налаштувати дітей на продуктивну роботу. Її можна проводити з учнями як на початку уроку, так і для зміни активності — наприклад, щоб поспівати й поплескати в долоні після самостійної роботи. Ми співаємо її з дітьми і тоді, коли вони надто активні й потрібно направити енергію в продуктивне русло. У таких випадках мені здається, що наша класна кімната перетворюється на концертний зал. Пісенну таблицю Менделєєва гарно сприймають усі вікові категорії учнів. Це метод і для вивчення, і для повторення. Найактивніші за моїм спостереженням — 7-мі та 8-мі класи. Вони не соромляться співати, люблять усе нове. Я підрахував, що метод хімічної співанки на 50% підвищує результати знань з теми періодичної системи елементів. Я вражений і буду навчати за допомогою цього методу інших учнів.Джерело: osvitoria.media
Оцініть новину: