Меню сайту
Форма входу
Архів записів
Лічильник
Статистика

Ідеї робочих майстерень для креативного вчителя хімії

Кавомалювання

Мистецтво малювання кавою – потужний творчий засіб для релаксації, пошуку натхнення та оприявнення власних креативних здатностей. Саме вчитель хімії може доречно організувати «кофеїновий» інтерактив, поєднавши навчальну та розвивальні цілі освітньої діяльності.

В рамках вивчення тем з органічної хімії, а саме Нітрогеновмісних сполук, яскравим представником яких і є кофеїн, оригінальним рішенням буде ідея організувати «ароматний» воркшоп, різновидів яких є сила-силенна, або ж за бажанням можна організувати авторську майстерню. Під час уроку усі учасники освітнього процесу у творчому тандемі (робота у малих творчих групах, фронтальна робота) створюють кавові листівки, переглядають короткі відео про властивості кофеїну та його вплив на організм людини, знаходять відповідь на проблемні запитання, чому ж саме кава є другим у світі за обсягом продажів продукт. Разом з тим учні долають навчальні завдання, а саме: вивчають структурні формули, хімічні властивості інших представників класу Нітрогеновмісних сполук, інші особливості. Приємним бонусом до нових знань та творчого процесу стане сеанс кавової аромотерапії!

Мармурове молоко, або техніка milk-Ебру

Малювання на молоці – це яскрава техніка із множини нетрадиційних методів навчання креативного вчителя. Адже, як відомо, вчитель хімії послуговується величезною гамою кольорів та палітрою відтінків у своїй фаховій діяльності, зокрема: це всі можливі забарвлення полум’я солей, виявлені барви індикаторів у кислотно-лужному середовищі різних розчинів, фарби хімічних сполук тощо. Тому досліджувати й експериментувати можна також нестандартно та «у кольорі».

Під час вивчення жирів чи молекули мила, знайомства з розчинами та їх концентрацією (молоко і вершки для прикладу чим різняться) чи інших тем можна використати техніку малювання на молоці, що забезпечить ВАУ-ефект та стане поштовхом до пізнавальної активності учнів. Всім відомий метод Ебру, або «мармуровий папір» вчитель хімії може перенести на молоко та за допомогою мильного розчину й пензликів створити з учнями хімічний шедевр. Цікавою ідеєю буде організувати перший урок хімії з використанням такої техніки, а тоді спільно з учнями відправитись у подорож «У пошуках скарбів хімії».

Фантазія, уява, творчість – інструменти вчителя, з якими кожний урок стане цікавою пригодою!

Мильна феєрія

Вивчення молекули мила в сучасних умовах є досить актуальною та необхідною темою для кожного учня. Яким чином мило захищає від часточок бруду та мікроорганізмів, як відбувається процес захоплення мильною молекулою, що таке ПАР, як правильно мити руки, що можна дізнатися на етикетці мила і багато іншого можна освоїти на STEAM-уроці хімії «Мильна феєрія». Вчителеві необхідно інтегрувати між собою всю інформацію, яка буде необхідною для розкриття провідної теми, а також організувати практичну частину «Воркшоп з виготовлення мила». Мотивувальним елементом буде використання маршрутної карти, QR-кодів чи інтерактивних елементів, що осучаснить освітній процес та додасть цифрової грамотності.

Аеростат кохання, «Хімія, то любов!»

Оригінальний хімічний захід до дня усіх закоханих. На уроці узагальнення та систематизації знань з теми «Кисень» учні можуть створити об’ємні валентинки «Аеростат любові» у вигляді літального апарату. У фокусі їх уваги будуть поняття «повітря», якісний та кількісний склад, значення кисню для живої природи та джерела забруднення повітря. Окремим пунктом уроку можна провести презентацію учнями власних ідей по очищенню повітря у класній кімнаті. А наприкінці уроку у купчастих та перистих хмарах зошитів замайорять кольорові 3D повітряні кулі, які здіймаються вгору завдяки легшій за повітря підйомній силі – безмежному бажанню вчити хімію!:)

Хімічне писанкарство

Цікавими майстер-класами фарбування та розпису у незвичайних техніках пасхальних яєць можна урізноманітнити уроки хімії під час Великодніх свят. Адже відоме риторичне питання «Що було першим: яйце чи курка?» можна з учнями інтерпретували на хімічний лад – «Набір хімічних елементів, що як намистинки утворюють нитку життя чи новий організм, що вже містить у своєму складі чи не більшу половину елементів зазначених у таблиці видатного хіміка Дмитра Мендєлєєва?».

Такий воркшоп акумулює у собі багато низку навчальних цілей, зокрема:

для учнів 7 класу – це можливість готувати розчини барвників; переконатися, що вода – універсальний розчинник; самостійно практикувати у виготовленні кольорових розчинів для фарбування яєць за певною масовою часткою розчиненої речовини (у нашому випадку – кухонний оцет); створювати мальовані конспекти; з творчим самовираженням виготовити авторські крашанки за запропонованою вчителем технікою;

для учнів 8 класу, використовуючи вже готові водні розчини барвників, розписувати крашанки та саме з точки зору взаємодії неорганічних речовин пояснювали дію кислот на яєчну шкарлупу; узагальнюючи знання з вивченої теми, підсумувати хімічний склад шкарлупи як представника солей, обґрунтовувати значення найрозповсюдженішого оксиду на планеті, який ми знаємо як воду, а також пов’язати кольорову гаму крашанок з показниками індикаторів, що хіміки використовують для виявлення кислот та основ у середовищі;

у техніці декупаж (за допомогою серветок) учні 9 класу можуть створити власні «паперові» писанки; систематизувати знання про целюлозу як природній полімер, досліджувати її розчинність у воді та дію клею ПВА на тришарові серветки;

учні 10 класу знають, що згідно з описами Плінія Старшого, уже у Стародавньому Римі яєчний білок застосовували як найкращий профілактичний засіб, тому воркшоп з виготовлення цікавих крашанок можна організувати в рамках вивчення теми «Нітрогеновмісні сполуки. Білки та амінокислоти в організмі людини». Приклади корисної та шкідливої денатурації, переваги та недоліки м’ясоїдів та вегетаріанців, а також кольорові реакції на білки у діагностичних лабораторіях – частинка того, що можна обговорити з учасниками освітнього процесу.

Вивчаймо хімію цікаво!:) Пильнуйте своє здоров’я та втілюйте творчі ідеї щодня! Адже З. Фройд писав, що здоровий індивід – це той, хто вміє любити і займатися корисною творчою роботою. Одне без іншого неможливо!

Джерело: pedpresa.com.ua

Оцініть новину:


Назвіться, будь ласка
Ваш коментар

Ваш коментар буде першим